-
Misschien een rare vraag, maar waarom is het netwerk op de reality opgebouwd met public ip adressen?
Waarom is er niet zoals de standaard het voorschrijft gebruik gemaakt van een prive range:
RFC 1918
Omschrijving Eerste IP-adres Laatste IP-adres
24-bit block 10.0.0.0 10.255.255.255
20-bit block 172.16.0.0 172.31.255.255
16-bit block 192.168.0.0 192.168.255.255
krijgen nu een 62.165.100.64/26 adres. een adres wat publiek ook gebruikt wordt -
Sorry for the late reply :)
Dit heeft een aantal redenen:
* NAT is evil :)
* Dit zorgt ervoor dat niet iedereen met hetzelfde IP adres naar buiten gaat, dus geen issues met bijv. Blizzard games en andere zaken die je beperken op IP
* Dit zorgt er ook voor dat inbound connecties vanaf internet werken; dit is handig voor bepaalde games die inbound connecties vereisen
** Bovenstaande wordt vaak opgelost met UPNP, maar dat werkt niet op deze schaal en met de apparatuur welke we gebruiken -
yeap, zo'n omgeving moet je zowiezo wel een firewall op hebben, weet nog dat op NetWorkingDay 16 indertijd iemand een dat reboot virus had, en firewalls nog geen gemeengoed waren.... lol, zoveel mensen die hun PC moesten herinstalleren, maar niet netwerk eruit hadden gehaald, en meteen weer geïnfecteerd werden omdat ze hun firewall apart moesten installeren... vriend naast me had daar ook last van, die draait sindsdien niet meer zonder.
-
PS: Glasswire is erg goed.