Laat me beginnen door te melden dat het weer een super weekend was. Heb me prima vermaakt en de sfeer was (overwegend) gezellig.
+netwerk.
+crew (veel geduld bijvoorbeeld voor iemand met een linux server die niet wilde)
+ruimte
-Karig aangekleed. Met zoveel sponsors moet er toch iets te verzinnen zijn.
-(en dit vind ik echt schandalig) Een classic gaming area ZONDER COMMODORE 64 (of 16, of vic20)
-demonstratie van de group mind. (grote groep, minder zelfdiscipline, meer "lef"

maar daar is geloof ik al genoeg over gezegd.
-gebruik van de schermen. Hebben ze daar een partij schermen, vette kwaliteit en shizzle... hebben ze alleen music vidz opstaan... Niet één aflevering van Happy Tree Friends!!
En even reageren op wat iemand hierboven ergens postte:
quote:sigmund schreef @ 24-10-2011 09:43:
(...) De "reality" lan is nog steeds de beste van Nederland. |
Sorry, die eer gaat imho. nog naar the Party. the Reality is de steeds dichterbij komende close 2nd vind ik.
quote:sigmund schreef @ 24-10-2011 09:43:
Het ontbreken van een thema en een karig aanbod van nevenactiviteiten is volgens mij waar de toekomst van lan's liggen. |
True
quote:| sigmund schreef @ 24-10-2011 09:43:Lan's worden volgens mij "game toernooien" waar de e-sport zich gaat ontwikkelen. |
Dat zou de doodsteek voor de scene zijn als je het mij vraagt. De reden dat er nog zo weinig grote lans over zijn is juist omdat er zoveel proow gaymers waren.
Of je het nu wil horen of niet maar 90% van de gamers is casual gamer. Alleen al om het feit dat een doorsnee mens niet meerdere uren per dag tijd heeft om te gamen.
Die vinden het leuk om te gamen, leuk om naar een lan te gaan en daar wat spelletjes te spelen. Een compotje is leuk... Maar het gaat de meeste mensen vooral om de sfeer! Die komen voor de gezelligheid.
Beejte lullen met mensen, beetje leechen (linux distro's natuurlijk

) spelleke hier spelleke daar, filmpke kijken....
Goed, velen zijn best fanatiek als ze spelen, en lullen er enthausiast over in gesprekken maar alles gelust en gemint blijft het ook voor die fanatiekelingen maar een spelletje en is het weekendje uit belangrijker dan de spelletjes.
En als die aan een compo meedoen willen die niet compleet gepwned worden door mensen die denken dat gamen een zaak van leven of dood is en meer sponsors hebben dan een sportauto.
Die willen niet bij elke gespeelde ronde van hun buurman een hartverzakking van het geschreeuw.
Die willen niet dat er voor je een rondje van de compo kunt spelen de hele lijst met verplichte instellingen af. (een echte gamer speelt alles default!).
Dus de meesten gaan niet meer naar de lans met de grote namen, en zeker niet die waar veel prijzengeld te winnen valt.
En een van de meest trieste aanblikken is natuurlijk een lan waar veel proow gaymers waren zijn de enorme gaten met lege plekken (6, 8 of meer plaatsen) waardoor het op Zaterdag avond al lijkt op zondag middag. Hier had the Reality weinig last van gelukkig.
Ziedaar het resultaat anno nu: Nog maar 2 grote indoor lanz en één grote outdoor lan op de kalender elk jaar.
HOUDOE EN BEDANKT EEJ!