quote:Stylo schreef @ 27-03-2010 14:34:
Meeste stemmen gelden in een democratie. Nu jij weer.
|
In een democratie spreekt iedereen zijn eigen stem uit, dus als wij een regering kiezen, spreekt iedereen zijn voorkeur uit.
Er zijn dan een bepaald aantal zetels te verdelen, in dit geval PoTD's. Een deel stemt op kattenPoTD, dus die krijgt 52 zetels. Een ander deel, de meerderheid, krijgt 313 zetels...
Het is niet zo dat wanneer 51% ergens op stemt, dat de rest van de stemmen dan worden genegeerd. (ja in amerika misschien, maar dat is een geval apart)
Wanneer er gekozen zou worden voor geen caturday, zou 30% van de stemmers genegeerd worden, terwijl als er wel caturday is, wordt er wel rekening gehouden met de rest, er zijn nog 6 andere dagen in een week
Ik snap dus gewoon niet wat het probleem is.
quote:Impulse schreef @ 27-03-2010 15:35:
[...]
best zielig van de organisatie om dit als een lachertje weg te schuiven denkik 
nu jij weer |
Wat wil je nu dat ik hierop antwoord..? Ten eerste ben ik geen organisatie dus weet ik niet of ik me hier aangesproken moet voelen. ten tweede weet ik niet of jij nu degene bent die zich niet serieus genomen voelt, want om eerlijk te zijn komt het over alsof jij mijn uitleg niet serieus neemt. Terwijl ik gewoon probeer een heldere uitleg van mijn mening te geven.
En dat "nu jij weer" vind ik ook een beetje een trieste opmerking, alsof je een punt hebt gemaakt, terwijl dat nu niet echt het geval is.