Forum

Reacties

00:37Mindfawk
10:05suicide
00:11snow
12:32Now sing!
15:25Vriezen

Picture of the Day

The Reality XII photos

Twitter

Nieuwe gebruikers

Ads

Gold sponsors:

Silver sponsors:

Bronze sponsors:

Support:

DC++ en Hashen!

Forum Index » Software » DC++ en Hashen!
DC++ en Hashen! Nieuw topic Post reply
Posts 151 - 198   « 
flippy.nl
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 12:48
 Vacuum Insulated Panel
die trunk zal je met die setup nooit volkrijgen. ik heb er vroeger nog moeite mee gehad om 1 lijn vol te krijgen met 5 mensen tegelijk en dat met een raid 5 van 8 schijven. pas toen ik overging naar hardware raid met een sloot ram erop ging het beter. nu ben ik in staat om een 4gbit trunk vol te trekken met 8 gebruikers en met minder dan 10% cpu gebruik. maar zoiets vereist wel een aardige (gelukkig eenmalige) investering in "the good stuff". en daarbij meot je dan denken aan intel dual port NIC, server-grade intel moederbord, areca raid en een halve meter aan harde schijven.

als je practisch advies wilt hebben moet je op de lan maar ff langskomen, dan kijken we wel wat er mogelijk is om dingen te optimaliseren.

Lo Wang: "hee! Is your refridgerator running? Better catch it!!! Mhuahwhaa"
Last night I dreamt I ate a ten pound marshmallow. When I woke up the pillow was gone.
te4m papapulli
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 13:51

Hoi, op de reality zal ik me server ook meenemen. Ik heb er ubuntu server 11.04 er opstaan maar heb zo geen idee wat voor dc++ client ik het beste moet nemen. Kan iemand me wat aanraden?
flippy.nl
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 14:04
 Vacuum Insulated Panel
linux en dc is nooit echt lekker geweest, als je dat ding in windows kan draaien of een wine venster open zet met een fatsoelijke dc client erin ben je er al.

Last night I dreamt I ate a ten pound marshmallow. When I woke up the pillow was gone.
Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 15:37

quote:
flippy.nl schreef @ 13-10-2011 12:48:
die trunk zal je met die setup nooit volkrijgen. ik heb er vroeger nog moeite mee gehad om 1 lijn vol te krijgen met 5 mensen tegelijk en dat met een raid 5 van 8 schijven. pas toen ik overging naar hardware raid met een sloot ram erop ging het beter. nu ben ik in staat om een 4gbit trunk vol te trekken met 8 gebruikers en met minder dan 10% cpu gebruik. maar zoiets vereist wel een aardige (gelukkig eenmalige) investering in "the good stuff". en daarbij meot je dan denken aan intel dual port NIC, server-grade intel moederbord, areca raid en een halve meter aan harde schijven.

als je practisch advies wilt hebben moet je op de lan maar ff langskomen, dan kijken we wel wat er mogelijk is om dingen te optimaliseren.

Dat aanbod neem ik graag aan.

Bedankt voor je Reactie iig.

en dan nog een vraag. Is er nou echt zoveel (snelheids) verschil tussen CAT5e en CAT6? of is dit pas van toepassing op snelheden van 10Gbps?

Laatst gewijzigd door 0utbla$t @ 13-10-2011 16:51
[DR] Hypnotoad [NL]
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 16:56

quote:
0utbla$t schreef @ 12-10-2011 15:07:
al gedaan
flippy.nl
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 17:36
 Vacuum Insulated Panel
quote:
0utbla$t schreef @ 13-10-2011 15:37:
en dan nog een vraag. Is er nou echt zoveel (snelheids) verschil tussen CAT5e en CAT6? of is dit pas van toepassing op snelheden van 10Gbps?

zolang de afstanden korter zijn dan 50~100 meter ga je met cat6 niks beters krijgen qua snelheid dan cat5e. de limiet is over het algemeen nog altijd de NIC's. tenzij je "echte" losse NIC's koopt van bijvoorbeeld intel is het zeer moeilijk om aan de 112mb/s te komen die haalbaar is met gbit.

Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 18:28

Okee bedankt voor je reactie,

dan maar Cat5e mee
te4m papapulli
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 20:39

quote:
flippy.nl schreef @ 13-10-2011 14:04:
linux en dc is nooit echt lekker geweest, als je dat ding in windows kan draaien of een wine venster open zet met een fatsoelijke dc client erin ben je er al.

Dat is jammer. Windows is helaas geen optie omdat ik ruim 5 TB aan data op me server heb staan op dit moment met een software raid. Wine ben ik helaas niet echt een voorstander van.

Is DC++ tegenwoordig het enige medium waar men bestanden deelt? Anders laat ik gewoon me samba share open voor de mensen
te4m papapulli
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 21:38

Mocht iemand hier een debian based server hebben kan ik je dit aanraden te gebruiken als dc++ client: http://corsair626.no-ip.org/microdc/

Een handleiding om het aan de praat te krijgen en als deamon in te stellen hier: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=702350
te4m papapulli
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 22:36

Voor automatisch opstarten deze lijn toevoegen aan /etc/rc.local

screen -A -m -d -S microdc2 microdc2
te4m turtle
Geplaatst op donderdag 13 oktober 2011 om 23:48

ik leen gewoon jouw hd
flippy.nl
Geplaatst op vrijdag 14 oktober 2011 om 06:59
 Vacuum Insulated Panel
quote:
papapulli schreef @ 13-10-2011 20:39:
[...]

Dat is jammer. Windows is helaas geen optie omdat ik ruim 5 TB aan data op me server heb staan op dit moment met een software raid. Wine ben ik helaas niet echt een voorstander van.

Is DC++ tegenwoordig het enige medium waar men bestanden deelt? Anders laat ik gewoon me samba share open voor de mensen

http://en.wikipedia.org/wiki/DC%2B%2B

Exoronic
Geplaatst op vrijdag 14 oktober 2011 om 10:20

Mooi om te zien da zoveel mensen moeite doen om goede snelheden te leveren
Ikzelf zal een 20TB share bijhebben , helaas niets in raid en geen dubbele gigabitpoort

De leechers moete maar tevreden zijn met wat ze krijgen ^^
Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op vrijdag 14 oktober 2011 om 10:28

quote:
Exoronic schreef @ 14-10-2011 10:20:
De leechers moete maar tevreden zijn met wat ze krijgen ^^
flippy.nl
Geplaatst op vrijdag 14 oktober 2011 om 13:32
 Vacuum Insulated Panel
Meerdere poorten hebben ook relatief weinig zin. Ik kan tot 4 poorten trunken maar denk niet dat meneer Netwerk daarbij meegaat...

Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op vrijdag 14 oktober 2011 om 13:58

quote:
flippy.nl schreef @ 14-10-2011 13:32:
Meerdere poorten hebben ook relatief weinig zin. Ik kan tot 4 poorten trunken maar denk niet dat meneer Netwerk daarbij meegaat...

indd, zijn meestal de hardeschijven de bottlenecks.

hoezo meneer netwerk??
te4m papapulli
Geplaatst op vrijdag 14 oktober 2011 om 14:33

quote:
flippy.nl schreef @ 14-10-2011 06:59:
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/DC%2B%2B

Helaas zijn dit allemaal versies die een grafische interface hebben.
flippy.nl
Geplaatst op zaterdag 15 oktober 2011 om 11:23
 Vacuum Insulated Panel
quote:
0utbla$t schreef @ 14-10-2011 13:58:
[...]
indd, zijn meestal de hardeschijven de bottlenecks.
hoezo meneer netwerk??

bij mij niet

en harde schijven vandaag de dag zijn steeds minder het probleem, die foekiewoekie NIC's van realtek en consorten die zeggen dat ze gbit kunnen maat in de tussentijd braaf blijven hangen op 30mb/s is steeds het probleem.

en meneer netwerk is de gozert die constant door het gebouw rent als net netwerk plat ligt.
die meneer kan je rustig vragen voor een trunk maar ik weet bijna zeker dat men die niet krijgt gezien dat weer een extra faalpunt is in het netwerk, en netwerkmeneer vind dat niet leuk. zelf zou ik het wel erg fijn vinden als ik 2gbit zou kunnen krijgen (ik krijg hem ook echt wel vol) zodat iedereen alles van me kan downloaden en er geen wachtrij overblijft op zondagmiddag zoals ik op andere lans heb gehad maar ik ga er niet vannuit dat ik die krijg. ondanks dat mijn systeem server-grade is gebruik ik hem als dagelijkse bak en volgens de die-hard systeembeheerders die normaal de netwerken regelen op grote lans MOET men een aparte server hebben voor data en weer een andere pc voor games en die datakast moet maar in de serverruimte staan. ik vind dat dus onzin en heb alles in 1 systeem gepropt. 20TB aan opslag en een 2 tal dikke videokaarten en een goede cpu en nog wat proffessionele NIC's om het af te maken.

Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 02:02

quote:
flippy.nl schreef @ 15-10-2011 11:23:
[...]

bij mij niet

en harde schijven vandaag de dag zijn steeds minder het probleem, die foekiewoekie NIC's van realtek en consorten die zeggen dat ze gbit kunnen maat in de tussentijd braaf blijven hangen op 30mb/s is steeds het probleem.

De "foekiewoekie NIC's" ghehe

ik ken het probleem, heb nu een dualport INTEL erin ,, moet zeggen dat dat wel serieuzer draait dan de onboard crap ja. in mijn desktop een Intel pro 1000CT ook dit om de onboard troep links te laten liggen..

We gaan het zien dit jaar
flippy.nl
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 09:45
 Vacuum Insulated Panel
grappige is nu dat ik een moederbord heb (voor servers) en die heeft standaard al 2 intel NIC's aan boord, samen met die losse dual port kaart die ik al een paar jaar heb kan ik dus 4 poorten trunken
lullig puntje alleen is dat ik wel 4 lijnen kan leggen, er is alleen niks wat 4 lijnen vol kan trekken aan de ontvangende kant....

Laatst gewijzigd door flippy.nl @ 16-10-2011 11:12

[DHA] The Phoenix
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 11:32

Aan de andere kant is wel spul die dat zou kunnen hoor
Exoronic
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 12:58

vorige reality ging mijn "foekiewoekie Realtek NIC" toch vlotjes aan 100 mb/s hoor
flippy.nl
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 15:58
 Vacuum Insulated Panel
quote:
The Phoenix schreef @ 16-10-2011 11:32:

heb jij een systeem die 450mb/s aankan over lan?

quote:
Exoronic schreef @ 16-10-2011 12:58:
vorige reality ging mijn "foekiewoekie Realtek NIC" toch vlotjes aan 100 mb/s hoor

ze zijn er wel maar ze zijn nog steeds erg zeldzaam
en die sandaard vhippies hebben nog steeds de neiging om alles naar de cpu te gooien met als resultaat dat 1 core word overgenomen door de NIC en blijft er wel weinig over voor de rest van de pc die de data nog moet verwerken...

Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 16:07

quote:
The Phoenix schreef @ 16-10-2011 11:32:

quote:
[heb jij een systeem die 450mb/s aankan over lan?

maar ~750 andere gigabit pctjes in je netwerk samen wel
[DHA] The Phoenix
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 19:27

Mijn server en die van Splatterpunk gaan we dat samen zowiezo wel halen. Ik zelf heb "maar"2 netwerkkaarten erin zitten die ik vol druk. Meer erin zetten zie ik geen meerwaarde voor mezelf in. Systeem opzich zal een eind komen naar de 400+
flippy.nl
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 21:31
 Vacuum Insulated Panel
netwerk gaat het nog lastig krijgen zo te zien

voordeeltje dat jullie in het serverhok zitten, ik moet helaas de uplink van mijn tafelrij delen met tig anderen. ach ja, kijken hoe lang het duurt voordat die beginnen te zeuren over de snelheid

[g00r] NoepZor
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 22:31
 Alcoholist
Waarom kiezen mobo fabrikanten er eigenlijk voor om een realtek nicje op het bord te drukken, terwijl elke intel chipset al een nic ingebouwd heeft?

Biertje?
[DHA] The Phoenix
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 23:08

Gezeur over de snelheid is er altijd. Maar dat heeft ook vaak met al die verschillende versies van DC te maken. En dan voornamelijk de oude versies. Op dat gebied is DC verre van ideaal of mensen die 10 dingen tegelijk aan het downloaden zijn naar 1 disk toe wel daar ook wel aan mee helpen.
Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op zondag 16 oktober 2011 om 23:55

ik neem aan dat de nieuwste versie ook wel de snelste zal zijn.
flippy.nl
Geplaatst op maandag 17 oktober 2011 om 01:02
 Vacuum Insulated Panel
quote:
NoepZor schreef @ 16-10-2011 22:31:
Waarom kiezen mobo fabrikanten er eigenlijk voor om een realtek nicje op het bord te drukken, terwijl elke intel chipset al een nic ingebouwd heeft?

dat is nog altijd een vrij recent iets en een optie als je een chipset besteld, men moet namelijk ook licencies betalen ervoor en dan is vaak zo'n cheapass realtek ineens goedkoper.

[g00r] NoepZor
Geplaatst op maandag 17 oktober 2011 om 08:26
 Alcoholist
Ik heb een bord van ongeveer 130 euro met P55 chipset en men heeft ervoor gekozen om 2x de RTL8111D er op te zetten ipv de integrated NIC uit de P55 chipset. Gaat om deze http://www.realtek.com/products/prod[...]mp;Level=5&Conn=4&ProdID=193

Geen idee of dit partij biedt aan de intel nics, maar ik haal thuis van/naar server (intel onboard nic) gewoon 100+MB/s via een simpele dlink gbit switch

Biertje?
flippy.nl
Geplaatst op maandag 17 oktober 2011 om 09:18
 Vacuum Insulated Panel
die specifieke realtek is ook het "paradepaardje" van hun. maar nog steeds geen match tegen een intel qua features en prestaties....

Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op dinsdag 18 oktober 2011 om 21:11

f*ck man,, word helemaal gek van mn server..

zaterdag alleen maar problemen gehad, gaf geen beeld meer en flikkerde na 3 sec uit.

vervolgens ander geheugen geprobeerd.. zelfde probleem.
ander cputje.. probleem gefixed.. ik vandaag een i5 2500 erin geplant deed die het,

weer terug naar het oude geheugen weer problemen..

moet nu op 4 gb draaien 16 pakt die niet meer :S geheugen zelf is wel goed.

wtf kan dit toch zijn
roYa
Geplaatst op dinsdag 18 oktober 2011 om 22:28
 WC eend
Lijkt me sterk of het kan zijn maar een geheugenbank misschien defect?

Hallo
[NLC] Quaid
Geplaatst op dinsdag 18 oktober 2011 om 22:33

quote:
papapulli schreef @ 13-10-2011 20:39:
[...]

Linux + DC++ is geen probleem hoor. Voor Linux is linuxdc++ gewoon beschikbaar, Ubuntu heeft er zelfs een package voor beschikbaar.

Op mijn server (Gentoo Linux) gebruik ik het ook met een VNC desktop, werkt perfect. Up-/downloaden gaat op volle gigabit snelheid en hashen is ook geen probleem (mijn server doet 170MiB/s )
[NLC] Quaid
Geplaatst op dinsdag 18 oktober 2011 om 22:58

quote:
0utbla$t schreef @ 12-10-2011 12:58:
Hallo,

Mijn servertje heeft 2 Gigabit netwerkkaarten en draait windows 7.

ik heb alvast twee ipadressen aangevraagd op tr bij byos.

Kan ik deze kaarten ook in load balancing/ trunken laten draaien?

zo ja? hoe?

Groetjes Justin

Dit is geen officiële statement betreft trunking/load balancing, maar je mag uitgaan van de volgende voorwaarden:

- alleen beschikbaar in het byos deel
- alleen op goedkeuring van de netwerkmensen
- server grade hardware of vergelijkbaar in performance
- server grade NIC's van Intel of Broadcom, geen Realtek (!!)
- een nette raid setup

Verder is de enkel ondersteuning voor adaptive load balancing voor het opzetten van meerdere verbindingen . Dit kan met de drivers van Intel en Broadcom voor Windows worden ingesteld. Linux kan dit truckje met de bonding kernel module.
Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op woensdag 19 oktober 2011 om 00:15

quote:
roYa schreef @ 18-10-2011 22:28:
Lijkt me sterk of het kan zijn maar een geheugenbank misschien defect?

geheugen komt nieuw uit verpakking, om doa uit te sluiten maar een ander gepakt, same issue
flippy.nl
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 11:13
 Vacuum Insulated Panel
snel nog ff een half TB'tje hashen

nog ff de nieuwe bleu raai's van LOTR verlengde versies erbij geploft.

het gaat wel met 330mb/s maar stiekem duurt het dan nog steeds best lang

*|HF- sigmund
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 11:18

Je bedoelt een vakantie video waar je LOTR naspeelt toch

Access for dummies is 770 pagina's
flippy.nl
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 11:20
 Vacuum Insulated Panel
quote:
sigmund schreef @ 21-10-2011 11:18:
Je bedoelt een vakantie video waar je LOTR naspeelt toch

nee, ik heb 13 uur in de bios gezeten met een gsm in de hand en dat heb ik op een schijfje gezet

roYa
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 11:39
 WC eend
quote:
0utbla$t schreef @ 19-10-2011 00:15:
[...]

geheugen komt nieuw uit verpakking, om doa uit te sluiten maar een ander gepakt, same issue

Haha ik bedoelde eigenlijk de geheugenbank, het slot zegmaar Want je had zelf al gezegd dat de modules goed waren. Ik weet van Dell pc's dat die vaak problemen hadden met de sloten. Prikte je een paar modules om en weg was het probleem. Maar ga er vanuit dat je zelfbouw hebt.

Hallo
Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op vrijdag 21 oktober 2011 om 12:14

haha okee.

nouja zit weer leven in, heb een extra bord mee , geheugen dus komt vast wel goed!

thnx voor het meedenken iig.
ePic. S.D
Geplaatst op zondag 23 oktober 2011 om 05:33
 ^^ very Epic
^^ werkt goed

give it to SD
flippy.nl
Geplaatst op zondag 23 oktober 2011 om 21:16
 Vacuum Insulated Panel
ik had nog ff op het scherm gekeken: 504TB aan dataverkeer.

11.5 ervan komt van mijn pc af

Fun NL 0utbla$t
Geplaatst op maandag 24 oktober 2011 om 13:05

4.6 TB totaal bij mij,, heb veel problemen met snelheid gehad..
toch maar raid 6 overwegen ( nog thnx voor de tips flippy)
(=DBU=) Bunny =D
Geplaatst op maandag 21 november 2011 om 18:56

zou ie al gehashed hebben?
(=DBU=) TheeDoek
Geplaatst op maandag 21 november 2011 om 21:33

Hoop het, het klinkt interessant
[HOP] Durk
Crew
Geplaatst op dinsdag 22 november 2011 om 12:06

Nu iniedergeval niet meer
Kick+ban

Posts 151 - 198   «